از اولین فروشگاه آنلاین صنایع دستی در خوزستان رونمایی شد

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، در حاشیه برگزاری چهاردهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در اهواز، طی مراسمی از فروشگاه مجتمع آموزشی، پژوهشی و تولیدی دیبای شوشتر به عنوان نخستین فروشگاه آنلاین صنایع دستی خوزستان رونمایی شد.

از اولین فروشگاه آنلاین صنایع دستی در خوزستان رونمایی شد

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، این مراسم با حضور رضا کیانی مشاور استاندار خوزستان در امور هنری و فرهنگی، سیدحکمت الله موسوی مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان، شکرالله قاسمی معاون صنایع دستی استان و کریم زرگریان مدیر مجتمع آموزشی، پژوهشی و فراوریی دیبای شوشتر برگزار گردید.

در این مراسم مدیر مجتمع آموزشی، پژوهشی و فراوریی دیبای شوشتر با ابراز خرسندی از شروع رسمی فعالیت این مجتمع گفت: فعالیت ابتدایی مجتمع از مرداد 97 شروع شد و خوشبختانه توانستیم ظرف کمتر از یکسال به همت همکاران مان در شوشتر این مجتمع را به معرض ظهور برسانیم.

کریم زرگریان با بیان این که خوشبختانه با حمایت های عوامل معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی خوزستان، در هفت ماه گذشته مراحل ثبت برند و زمینه سازی برای صادرات محصولات شرکت نیز انجام شد، اضافه نمود: سعی داریم از ابتدای نیمه اول سال 98 صادرات مجتمع را شروع کنیم.

او در ادامه با اشاره به این که در بخش پژوهشی نیز توانستیم عبابافی شوشتر را پس از حدود 200 سال به مرحله احیا برسانیم اطلاع داد: در اواسط ماه جاری، آیین رونمایی از عبابافی شوشتر با حضور مسئولان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان و مسئولان شهرستان شوشتر انجام خواهد شد.

مدیر مجتمع آموزشی، پژوهشی و فراوریی دیبای شوشتر فراوریات این مجتمع را شامل دست بافته ها اعم از البسه، کیف، کفش و ... عنوان نمود و گفت: به لطف خدا با راه اندازی این مجتمع توانستیم در بخش فراوری برای 23 به صورت مستقیم ایجاد اشتغال کنیم.

او بیان نمود: مجتمع آموزشی، پژوهشی و فراوریی دیبای شوشتر علاوه بر این که به صورت اینترنتی فراوریات خود را عرضه می نماید، در قلعه سلاسل این شهرستان همه روزه پذیرای مهمانان، همشهریان و هماستانی های عزیز است.

زرگریان با تمجید از همکاری و تعامل سیدحکمت الله موسوی مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان و شکرالله قاسمی معاون صنایع دستی اضافه نمود: مجتمع آموزشی، پژوهشی و فراوریی دیبای تحت نظارت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان فعالیت می نماید و مسئولان این اداره کل با حمایت های بی دریغ خود در راستای رشد و توسعه و احیای رشته های صنایع دستی کهن شهر شوشتر باعث شدند این مجتمع شروع به کار کند.

او با تأکید بر این که مجتمع آموزشی، پژوهشی و فراوریی دیبا شوشتر، نخستین فروشگاه آنلاین فراوری محصولات صنایع دستی در استان خوزستان است، اظهار امیدواری کرد: این مجتمع اولین مجتمعی باشد که در سال 1398 رشته دیبابافی شوشتر که روزگاری تن پوش کعبه بوده است را احیا می نماید.

چهاردهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و دومین جشنواره ملی اقوام ایرانی که از یکم اسفندماه 97 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی اهواز شروع به کار نموده بود، شب گذشته (شنبه) به کار خود خاتمه داد.

منبع: میراث آریا

به "از اولین فروشگاه آنلاین صنایع دستی در خوزستان رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از اولین فروشگاه آنلاین صنایع دستی در خوزستان رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید