افزایش سفرهای گردشگری-تجاری بین سوریه و اردن

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، پس از بازگشایی گذرگاه مرزی نصیب بین اردن و سوریه، این روزها حجم تردد در این راستا افزایش یافته و مردم دو کشور به تردد در آن مشغول هستند.

افزایش سفرهای گردشگری-تجاری بین سوریه و اردن

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ فیسبوکی ها، گذرگاه مهم مرزی نصیب بین ارن و سوریه یک سال پیش بازگشایی شد و در حال حاضر روند جابجایی مسافران و کامیون ها از این گذرگاه به صورت عادی ادامه دارد.

این گذرگاه بیش از سه سال به خاطر حضور عناصر تروریستی بسته بود. این در حالی است که بسیاری از مردم اردن، همچنان سوریه را به عنوان مقصد گردشگری و خرید ترجیح می دهند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد که پس از بازگشایی نصیب، تردد افراد بین دو کشور افزایش یافته و بر مقدار تجارت فیما بین افزوده شده است.

به گزارش این خبرگزاری، این تردد طی ماههای اخیر و به دنبال افزایش ساعات کاری از هشت صبح تا هجده بعد از ظهر افزایش یافته است.

غاده احمد یکی از شهروندان اردنی است که از زمان بازگشایی نصیب، چندین بار برای گردشگری به سوریه سفر کرده و می گوید که روند سفر بسیار آسان است و هیچ مسئله ای وجود ندارد. امکان سفر بین دو کشور به آسانی وجود دارد، با ماشین شخصی یا تاکسی. همچنین یک شرکت مسافربری، مسافران را از امان به دمشق جابه جا می کند.

منی حسن که دوست غاده است، می گوید که ماه آینده برای سومین بار از زمان بازگشایی نصیب، به سوریه سفر خواهد کرد. حسن گفت که که قصد دارد زمستان به سوریه برود و خرید کند؛ زیرا قیمت های آنجا مناسب و در مقایسه با اردن ارزان تر است.

وی توضیح داد که حمل و نقل آسان است، فقط طرفین، خودروها و وسایل را چک می کنند و می گویند که به خاطر مسائل امنیتی است. این مسئله نیز در این مرحله، قابل توجیه است. به جز این، همه چیز آسان است و مانند دوران قبل از بحران است.

عبله وشاح سخنگوی سازمان حمل و نقل جاده ای گفت که این سازمان قبلا موافقت کرد که اتوبوس های جهت اردن-سوریه فعال شوند. وشاح توضیح داد که پس از بازگشایی گذرگاه مرزی، اتوبوس داران از سازمان حمل و نقل درخواست کردند که آنان را به خط اصلی خود بازگرداند و به برخی از آنان نیز مجوزهایی داده شده تا فعالیت خود را از سر بگیرند.

یک کارمند آژانس های مسافرتی گفت که سفر به سوریه در برهه اخیر افزایش یافته و روزانه سه اتوبوس بزرگ توسط این شرکت از امان به مقصد دمشق حرکت می کند.

این کارمند توضیح داد که جهت برگشت نیز همین گونه است و اتوبوس ها از دمشق، به امان باز می گردند و کرایه ها نیز مناسب است؛ زیرا مبلغ بلیط هر نفر حدود چهارده دلار است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس

به "افزایش سفرهای گردشگری-تجاری بین سوریه و اردن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش سفرهای گردشگری-تجاری بین سوریه و اردن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید