حفاظت از منابع طبیعی، جهاد در راستا توسعه است

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، علیرضا آشناگر گفت: حفاظت از عرصه های منابع طبیعی به عنوان جهادی عظیم در راستای توسعه پایدار و توجه به نسل های فعلی و آینده کشور به شمار می آید.

حفاظت از منابع طبیعی، جهاد در راستا توسعه است

به گزارش از ، علیرضا آشناگر استاندار سمنان به مناسبت روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی در پیامی گفت: منابع طبیعی به عنوان بستر و تکیه گاه اصلی فعالیت های کشاورزی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و صنعتی هر کشور در دنیای امروز شناخته شده و همه باید برای حفظ این منابع کوشا بوده و مشارکت کنند.

او در این پیام اضافه کرد: منابع طبیعی تجدیدشونده به عنوان بخشی از انفال در تعاریف اسلامی به مثابه اصلی ترین و ریشه دارترین امر برای استمرار حیات انسان و بقای کره خاکی و پشتوانه محیط زیست در برنامه ریزی ها مطرح است و مورد توجه جدی قرار گرفته است.

استاندار سمنان در ادامه این پیام گفت: بدون تردید منابع طبیعی همیشه به منزله زیربنای توسعه، نقش اساسی داشته و باید بیش از پیش قدر و منزلت آن مورد توجه قرار گیرد.

در بخشی دیگر از این پیام آمده است: حفظ و حراست از منابع و مواهب طبیعی به عنوان نعمت بیکران الهی یک اصل اسلامی و انسانی است که توجه و دقت نظر همه اقشار جامعه را می طلبد.

آشناگر در این پیام تاکید کرد: حفاظت از عرصه های منابع طبیعی به عنوان جهادی عظیم در راستای توسعه پایدار و توجه به نسل های فعلی و آینده کشور به شمار می آید و از تقدس و ارزش والایی برخوردار است و با عنایت به اهمیت پایداری عرصه های طبیعی، از همه مردم شریف، متدین و فهیم استان سمنان دعوت می شود در هفته منابع طبیعی به عنوان یک اقدام ملی خداپسندانه به امر توسعه پوشش گیاهی و درختکاری همت گماشته و در این روز های پایانی سال و در آستانه فصل بهار و تجدید حیات دوباره طبیعت، دیگران را نیز در امر کاشت درخت مشوق باشند.

استاندار سمنان تاکید کرد: مشارکت مردمی در کاشت نهال و حفاظت از عرصه های منابع طبیعی امسال پررنگ تر از همیشه باشد.

انتهای پیام / ر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "حفاظت از منابع طبیعی، جهاد در راستا توسعه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حفاظت از منابع طبیعی، جهاد در راستا توسعه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید