خبرنگاران برگزاری همایش در چابهار به منظور پیشگیری از ویروس کرونا ممنوع شد

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، چابهار- خبرنگاران- معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار گفت: برگزاری همایش و نشست های غیرضروری در چابهار به منظور کاهش خطرات شیوع ویروس کرونا در این شهرستان ممنوع است و توصیه می گردد مسافران نیز در این منطقه حضور پیدا نکنند.

خبرنگاران برگزاری همایش در چابهار به منظور پیشگیری از ویروس کرونا ممنوع شد

رحمدل بامری روز شنبه در شورای اداری چابهار گفت:خطر ویروس کرونا جدی است و مردم از ترددهای غیرضروری در سطح شهر، حضور در تجمعات و از سفرهای غیر ضروری خودداری نمایند.

وی همیاری و همکاری تمامی مسوولان را از جمله عوامل مهم در پیشگیری و شیوع این ویروس دانست و افزود: مسوولان ادارات در صورت اعلام شبکه بهداشت و درمان تمامی امکانات مورداحتیاج را در اختیار این شبکه قرار دهند.

فرماندار چابهار با بیان اینکه سلامتی مردم خط قرمز مسوولان است ادامه داد: اتاق اصناف، اداره صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی با همکاری کارشناسان شبکه بهداشت و درمان مراقبت های بهداشتی لازم را در فروشگاه ها و صنوف عرضه موادغذایی، رستوران ها، قهوه خانه ها و بویژه خبازی ها و صندلی های سوخت و عرضه خدمات بعمل آورند و در صورت مشاهده تخلف و عدم اجرای دستورات بهداشتی ضمن برخوردهای قانونی واحد مربوطه را پلمب نمایند.

وی توضیح داد: برگزاری هرگونه همایش، گردهمایی و رقابت های ورزشی در شهرستان چابهار ممنوع است و در صورت احتیاج مبرم فقط با مجوز شبکه بهداشت و درمان میسر خواهد بود.

بامری از مسولان خواست بروشورهای و بیلبوردهای آموزشی مربوطه را در سطح شهر نصب و در معرض دید شهروندان قرار دهند.

وی ادامه داد: تا اطلاع بعدی از برگزاری هر گونه نشست غیرضروری خودداری و تمامی سالن های ورزشی، استخرها تعطیل و اطلاع رسانی برای جلوگیری از تجمعات غیرضروری انجام گردد.

فرماندار چابهار گفت: قرارگاه مبارزه با ویروس کرونا، با هماهنگی شهرداری اقدامات لازم جهت نصب بنر و پلاکاردها را به منظور آموزش مردم شروع کند و همچنین آموزش و پرورش در مورد گندزدایی و ضدعفونی کردن کلاس های درس اقدامات لازم را انجام دهد.

وی افزود: تمامی ادارات نسبت به گندزدایی و ضدعفونی کردن مجموعه خویش اقدام نمایند و سازمان منطقه آزاد، اداره کل بنادر و شهرداری در مورد در اختیار قراردادن امکانات و همکاری با شبکه بهداشت و درمان اقدام نمایند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر نیز گفت: مردم آرامش خود را حفظ نمایند و به توصیه های بهداشتی توجه اکید و همکاری لازم با کارشناسان بهداشتی را داشته باشند و حوزه بهداشت و درمان با تمام قدرت در کنار مردم هستند.

دکتر فرهاد دادگر از هماهنگی ها و اقدامات فرمانداری به دلیل پیشنهاد برای استقرار قرارگاه مبارزه با کرونا قدردانی کرد و گفت: به پیشنهاد فرماندار و با دستور استاندار سیستان وبلوچستان قرارگاه مبارزه با کرونا در چابهار مستقر و تمهیدات لازم در دستور کار نهاده شد.

تمام برنامه ها در منطقه آزادچابهار لغو شده است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار نیز گفت: در کنار مردم و مسوولان هستیم و با توجه به در پیش رو بودن ایام نوروز برنامه هایی تدارک دیده شده از جمله برگزاری نمایشگاه بومی و محلی و چندین کنسرت مختلف لغو خواهد شد.

عبدالرحیم کردی با اعلام آمادگی همکاری همه جانبه سازمان منطقه آزاد جهت مقابله با ویروس کرونا گفت: با همکاری شبکه بهداشت و درمان چابهار در حال تجهیز یک ساختمان ایزوله و مجزا در بیمارستان برای بیماران خاص این ویروس هستیم.

وی ادامه داد: با بعضی از فراورینمایندگان مواد بهداشتی در منطقه آزاد جهت فراوری مواد ضدعفونی نماینده مذاکره و در صورت احتیاج از ظرفیت آنان استفاده خواهد شد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران برگزاری همایش در چابهار به منظور پیشگیری از ویروس کرونا ممنوع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران برگزاری همایش در چابهار به منظور پیشگیری از ویروس کرونا ممنوع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید