خبرنگاران تامین اقتصادی پروژه اتصال بیرجند به شبکه ریلی به زودی شروع می گردد

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، بیرجند - خبرنگاران - وزیر راه و شهرسازی گفت: تامین اقتصادی پروژه اتصال بیرجند به شبکه ریلی، از محل بازار سرمایه و بورس و با پشتوانه قوی اقتصادی به زودی شروع می گردد.

خبرنگاران تامین اقتصادی پروژه اتصال بیرجند به شبکه ریلی به زودی شروع می گردد

محمد اسلامی که دوشنبه شب وارد شهرستان طبس در خراسان جنوبی شد، در حاشیه افتتاح همزمان 90 کیلومتر از باند دوم راه های این استان در جمع وبلاگ فیسبوکی ها اضافه نمود: بهره مندی مردم خراسان جنوبی از خط ریلی جزو اولویت های مهم وزارت راه و شهرسازی است.

وی گفت: اکنون پروژه احداث خط آهن چابهار - زاهدان با موافقت رهبر معظم انقلاب، از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی توسط چهار هزار نیروی کار در 2 شیفت، به سرعت در حال اجراست و اجرای ادامه این جهت شامل زاهدان - زابل - بیرجند - یونسی نیز در دستور کار واقع شده است و جزو پروژه های اولویت دار است.

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: با موافقت بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه، تامین اقتصادی پروژه اتصال بیرجند به خط ریلی، از محل بازار سرمایه و بورس و با پشتوانه قوی اقتصادی به زودی شروع می گردد و تا به امروز تمامی گام های اساسی اولیه و توافقات مقدماتی اجرا شده است.

وی اضافه نمود: ابتدا براساس قرارداد منعقد شده با یک کشور خارجی، قرار بود هزینه پروژه از محل فاینانس خارجی تامین گردد اما پس از خروج آمریکا از برجام و تهدید کشورهای طرف قرارداد از سوی آمریکا، این کشورها ناچار به لغو همکاری با ایران شدند و حدود 10 پروژه مهم وزارت راه و شهرسازی به همین مشکل دچار شد.

اسلامی درباره پروژه های دوبانده سازی راه های خراسان جنوبی گفت: راه های اصلی و شریانی خراسان جنوبی با توجه به افزایش ترافیک، ظرفیت بیشتری را طلب می نماید که به همین دلیل تبدیل این راه ها به بزرگراه از اولویت های وزارت راه و شهرسازی است.

وی ادامه داد: امشب 90 کیلومتر از باند دوم راه های خراسان جنوبی افتتاح شد که این فرایند همچنان در محورهای بیرجند - قاین، نهبندان - سربیشه، دیهوک - راور و بیرجند - طبس ادامه می یابد.

عملیات اجرایی قطعه 16 راه آهن بیرجند - یونسی به طول 32 کیلومتر در جهت کریدور ریلی شرق کشور 15 مهر سال گذشته در سفر معاون اول رییس جمهوری به خراسان جنوبی شروع و انتظار دیرینه مردم این استان محقق شد.

90 کیلومتر پروژه بزرگراهی (ساخت باند دوم) راه های خراسان جنوبی در نهمین روز دهه فجر با حضور وزیر راه و شهرسازی در این استان افتتاح شد.

وزیر راه و شهرسازی و همراهان از راه زمینی دوشنبه شب از کرمان به خراسان جنوبی آمد و در شهرستان طبس مورد استقبال استاندار و جمعی از مسوولان استان و شهرستان نهاده شد.

محمد اسلامی روز سه شنبه بازدید از پایانه مرزی ماهیرود، شروع عملیات اجرایی 54 کیلومتر از باندهای دوم در سطح استان، بهره برداری همزمان 35 کیلومتر راه روستایی در استان، شروع عملیات اجرایی پنج هزار و 980 واحد طرح اقدام ملی مسکن، بازدید از قطعه 16 راه آهن بیرجند - یونسی و افتتاح ساختمان پاویون فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند را در برنامه دارد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران تامین اقتصادی پروژه اتصال بیرجند به شبکه ریلی به زودی شروع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تامین اقتصادی پروژه اتصال بیرجند به شبکه ریلی به زودی شروع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید