ساده ترین و سریع ترین روش گرفتن نفخ حبوبات

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، حبوبات دارای مقادیر بالای فیبر غذایی هستند و احتمال ابتلا به بیماری های غیرواگیر از جمله دیابت و انواع سرطان را کاهش می دهند.

ساده ترین و سریع ترین روش گرفتن نفخ حبوبات

حبوبات یکی از منابع غنی تامین پروتئین هستند و می توانند جایگزین مناسب و ارزانی برای گوشت باشند. حبوبات مشکلاتی در گوارش ایجاد نموده و بعضی افراد از مصرف حبوبات با وجود ارزش غذایی بالایی که دارند، خودداری می نمایند. در ادامه ساده ترین روش گرفتن نفخ حبوبات را به شما آموزش داده ایم.

حبوبات دارای مقادیر بالای فیبر غذایی هستند و احتمال ابتلا به بیماری های غیرواگیر از جمله دیابت و انواع سرطان را کاهش می دهند.

نفخ حبوبات را چگونه بگیریم؟

برای کاهش نفخ ناشی از مصرف حبوبات باید چند ساعت قبل (حدود 4 ساعت) از پخت حبوبات، خیسانده و دوبار آب آن تعویض گردد تا با این کار مواد نفاخ موجود، بدون اینکه به ارزش غذایی آن آسیب برسد، در آب حل و خارج گردد.

جوشاندن حبوبات:اگر حبوبات را از قبل خیس ننموده اید، 1 الی 2 بار آن را به مدت 5 دقیقه بجوشانید، آبکش کنید و در آب نو بپزید. استفاده از خیار برای گرفتن نفخ حبوبات: یک خیار را با پوست، از وسط برش داد و هنگام پخت حبوبات داخل قابلمه بیندازید. این سریع ترین راه گرفتن نفخ حبوبات است.

منبع: همشهری آنلاین

منبع: فرادید

به "ساده ترین و سریع ترین روش گرفتن نفخ حبوبات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساده ترین و سریع ترین روش گرفتن نفخ حبوبات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید