قرص های چای سبز

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، مکمل های عصاره چای سبز به ویژه قرص های آن، می توانند این اطمینان را بخشیده که زندگی سالم و طولانی در پیش داشته باشید. گرچه ممکن است درست همانند داروهای شگفت انگیز عمل نکنند، اما توجه شما را به

قرص های چای سبز

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

مکمل های عصاره چای سبز به ویژه قرص های آن، می توانند این اطمینان را بخشیده که زندگی سالم و طولانی در پیش داشته باشید. گرچه ممکن است درست همانند داروهای شگفت انگیز عمل نکنند، اما توجه شما را به بعضی فوائد جالب این قرصها در صورت استفاده صحیح از آنها جلب می کنیم.

قرص های چای سبز از پودری تهیه شده که با آسیاب کردن برگهای کاملیا سینِسیس تولید می شود. هر یک از این قرص ها حاوی حدوداً 250 تا 500 میلی گرم عصاره چای سبز است. از آنجا که این قرصها به شکل غلیظ یا متراکم می باشند، بعضی افراد مدعی بوده که آنها بسیار بیشتر از خود چای سبز مفید می باشند. این قرصها برای افرادی که زمان کافی برای فکر کردن به سلامتی خود نداشته چه برسد به آنکه برای خود چای درست کنند، و افرادی که به نوشیدن چای عادت ندارند، ایده آل می باشد.

چرا قرص های چای سبز؟

چای سبز بدون شک سلامتی بخش است اما از سوی دیگر به بد مزه بودن معروف می باشند. این طعم چای سبز است که بسکمک از مردم را برآن داشته که به آن شکر و یا خامه بیافزایند. در حالی که چنین مواد غذایی چای را شیرین می کنند، اما هدف از نوشیدن یک نوشیدنی سالم را با شکست روبرو می سازند، به این دلیل که کالریهای بسکمک را به آن می افزایند. فراموش نکنید که مشغله هایی که داریم به ندرت زمان آماده سازی 5 تا 7 لیوان چای سبز توصیه شده در روز را به ما می دهد. از سوی دیگر قرصهای چای سبز فوائد سلامتی بخش مختلفی برای ما به همراه داشته و حتی نیازی به نگرانی در خصوص طعم و یا دردسر آماده کردن آن وجود ندارد.

فوائد سلامتی بخش این قرصها چیست؟

فوائد قرصهای چای در سلامت بسیار بوده که از توانایی آنها در کاهش فشار خون تا تسهیل کاهش وزن سریع گسترده می شود. در واقع استفاده از قرص چای جهت کاهش وزن این اواخر بسیار رایج شده است. این قرصها به سرعت بخشیدن به فرایند سوخت و ساز کمک کرده که این امر به سوزاندن کالریهای اضافی کمک کرده و در نهایت به کاهش وزن می انجامد. همچنین مشاهده شده است که برموژنز یعنی فرایند چربی سوزی در بدن انسان در افرادی که به این قرصها متوسل می شوند در مقایسه با افرادی که از آنها استفاده نمی کنند، سریعتر است.

مطالعات انجام شده همچنین نشان می دهند افرادی که از این قرصها استفاده می کنند زندگی طولانی، عاری از بیماریهایی مانند سرطان، دیابت، سکته مغزی و مسائل قلبی خواهند داشت. در واقع، توانایی آنها در جلوگیری از بروز بعضی انواع سرطان امروزه یکی از محبوب ترین موضوعات تحقیق در زمینه پزشکی است. ترکیب اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) موجود در عصاره چای سبز همچنین به سرعت بخشیدن به فرایند بهبودی از این بیماریها کمک می کند این قرصها همچنین برای مقابله با اعتیادهایی مانند اعتیاد به الکل و استعمال دخانیات هم مفید می باشد.

قرصهای چای سبز که منبع عالی از آنتی اکسیدان می باشند به از بین بردن رادیکالهای آزادی که موجب بروز واکنشهای زنجیره ای و آسیبهای مختلف به سلولها در بدن می شوند، کمک می کنند. آنها همچنین حاوی آنتی ژنهایی بوده که به تقویت سیستم ایمنی بدن و دفاع از ما در برابر حمله باکتریها کمک می کنند. قرصهای عصاره چای سبز به پاکسازی رگهای خونی با کاهش کلسترول و تری گلیسریدها کمک می کنند. این قرصها همچنین به حفظ تراکم استخوان کمک کرده و در نتیجه خطر بروز پوکی استخوان را کاهش می دهند.

آیا این قرصها می توانند تأثیری نامساعد بر روی سلامت ما گذارند؟

چای سبز حاوی اندازه قابل توجهی کافئین است و از اینرو احتمال بروز عوارض جانبی هم در افرادی که از مکملهای چای سبز در مقادیر بیش از حد استفاده می کنند، وجود دارد. این عوارض جانبی، اسهال، بی خوابی، تپش قلب، یبوست و غیره را شامل می شود. که به هر طریق مسئله مهمی به حساب نمی آید به این دلیل که فرد همواره می تواند قرصهای چای سبز عاری از کافئین را برگزیده که هم اکنون در بازار موجود می باشند.

با مصرف قرصهای عصاره چای سبز بدون کافئین، تهدید کافئین برای بدن خنثی می شود، اما این بدان معنا نیست که این قرصها خود عاری از عوارض جانبی می باشند. اوردوز و یا مصرف بیش از حد قرصهای عصاره چای سبز مشخص شده است که موجب بروز تهوع، زود خشمی، بی قراری و ناراحتی معده می شود. اثرات تحریک کننده این قرصها ممکن است حتی با بیماری و یا بعضی داروها تداخل ایجاد کرده و بنابراین به هنگام استفاده از آنها مراقب باشید.

در عین حال، فرد همچنین بایستی به هنگام خرید قرصهای چای سبز مراقب باشد. مصرف قرصهای تقلبی که بدون نسخه براحتی در دسترس می باشند، می توانند موجب بروز بعضی اثرات نامطلوب بر سلامتی شوند. در زنان باردار، مصرف بیش از حد این قرصها می تواند به نارسایی مادرزادی لوله عصبی در نوزاد منجر شود. از سوی دیگر در مادران شیرده این شرایط می تواند در نوزادان منجر به بی خوابی شود.

مصرف بی رویه هر ماده غذایی می تواند به اثرات نامطلوب بر روی بدن منجر شود و همین امر در خصوص قرصهای چای سبز صدق می کند. این قرصها فوائد بی شماری دارند اما در عین حال، عوارض جانبی چندی هم به همراه دارند. با در نظر گرفتن این موضوع، بهتر است پیش از شروع به استفاده از آنها با پزشک و یا متخصص تغذیه مشورت نمایید. حقیقتاً در این موضوع که قرص، کپسول و آمیزه های خشک چای سبز به نام مکملهای سلامتی بخش در بسکمک نقاط جهان محبوب می باشند، هیچگونه تردیدی وجود ندارد، اما ذکر این نکته به همان اندازه مهم است که به هنگام استفاده از آنها بایستی قدری مراقب باشید.

سلب مسئولیت: اطلاعات ارائه شده در این مقاله صرفاً جنبه آموزشی داشته و نبایستی به منظور جایگزین توصیه های متخصص این شاخه علمی در نظر گرفته شود.

منبع: راسخون

به "قرص های چای سبز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرص های چای سبز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید