عکاسی که آدم های سوژه های عکاسی دهه های پیشش را دوباره پیدا کرد و در ژست های مشابهی دوباره از آنها عکس گرفت!

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، مجلات قدیمی، اخبار قدیمی و برنامه های قدیمی ضبط شده از دهه های قبل، همان طور که قبلا هم در خبرنگاران اشاره نموده بودم، ارزشی بسیار فراتر از چیزی که تصور می کنیم پیدا می نمایند.

عکاسی که آدم های سوژه های عکاسی دهه های پیشش را دوباره پیدا کرد و در ژست های مشابهی دوباره از آنها عکس گرفت!

مثلا شاید تصور کنیم که مجله های کیهان بچه های قدیمی که آنچنان آرشیو گرانبهایی از فرهنگ و تاریخ نباید باشند. اما وقتی که همین مجله ها را بعد چند دهه دوباره آنالیز می کنیم، می بینیم که تغییر فرهنگ، سیاست و ایدئولوژی قالب در آنها به خوبی پیدا هستند.

به صورت مشابهی وقتی می بینیم که بعضی مسائل اصلا مختص دولت خاصی نبوده اند و هم قبل از انقلاب و هم بعد از آن وجود داشته اند یا وقتی می بینیم که در گذشته چه رؤیاهایی وجود داشته و بعد از چند دهه دیگر به کلی پرپر شده اند و هیچ امیدی برای باروری مجدد آنها نیست، می فهمیم که سرک کشیدن دوباره به آرشیو های گذشته، چقدر مهم هستند.

عکاسی به نام کریس پورسز همین کار را با مجموعه عکس های خیابانی دهه های پیش خود کرد. او تصمیم گرفت تا جایی که می تواند آدم های سوژه های عکس خود را پیدا کند و دوباره با همان ژست ها از آنها عکس بگیرد! او نام این پروژه را گذاشت: Reunions. برای این کار کوشش زیاد و یک سری عملیات شبیه کارآگاه بازی لازم بود!

او یک کتاب عکاسی شامل همین عکس های مقایسه ای با همین اسم منتشر نموده است.

منبع: یک پزشک

به "عکاسی که آدم های سوژه های عکاسی دهه های پیشش را دوباره پیدا کرد و در ژست های مشابهی دوباره از آنها عکس گرفت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکاسی که آدم های سوژه های عکاسی دهه های پیشش را دوباره پیدا کرد و در ژست های مشابهی دوباره از آنها عکس گرفت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید