مراسم پیاده روی اربعین بزرگ ترین همایش سیاسی دنیا

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مهمترین پیغام اربعین پیروزی انسانیت بر استبداد است، گفت: پیاده روی اربعین بزرگ ترین همایش سیاسی دنیا محسوب می گردد.

مراسم پیاده روی اربعین بزرگ ترین همایش سیاسی دنیا

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ فیسبوکی ها، سیدابراهیم امانی نایب رئیس شورای شهر تهران در یکصد و هفتاد و یکمین جلسه شورای شهر تهران گفت: از سنوات اخیر تا کنون حضور انبوه عزاداران را در مراسم اربعین شاهد هستیم که این موضوع علاوه بر اینکه یک مراسم مذهبی به شمار می رود بزرگ ترین همایش سیاسی دنیا است و برای شنیدن پیغام سالار شهیدان از زبان زائران که سفیر آن حضرت هستند می توان در این مراسم حضور یافت.

وی با اشاره به اینکه مهمترین پیغام اربعین پیروزی خون بر شمشیر، منطق بر زور و انسانیت بر استبداد است گفت: اگر غیر از این بود پیغام امام حسین (ع) به گوش دنیایان نمی رسید.

وی گفت: آزادی، پاکی و شجاعت ویژگی های امام حسین (ع) بود و امیدواریم همه انسان ها به ویژه کسانی که خودشان را پیرو آن حضرت می دانند از نهضت امام حسین (ع) درس بگیرند.

امینی توضیح داد: مبارزه با ظلم و انحراف درسی از امام حسین (ع) است و فعالیت ایشان نشان می دهد که قدرت واقعی تسخیر قلوب انسان ها است.

وی گفت: مدیریت شهری تهران همچون سنوات گذشته در چارچوب مصوبات از سوی ستاد اربعین افتخار دارد بخشی از خدمتگزاری به زائران را در اماکن مقدس کربلا، نجف و کوفه انجام دهد که سال جاری بر اساس پیش بینی های اجرا شده و آمار ها بیش از 3 میلیون نفر برای حضور در اربعین ثبت نام نموده اند.

وی گفت: شهرداری به جهت رفاه حال شهروندان تهرانی و غیر تهرانی خدمات زیادی را به زائران ارائه می دهد و در سفری که با بعضی از اعضای شورای شهر داشتیم دیداری با قائم مقام فرماندار کربلا انجام گرفت و صحبت هایی در زمینه های مختلف انجام شد.

وی گفت: ما در این دیدار به آن ها گفتیم از آنجایی که تعداد میهمان زیاد است و صاحبخانه هر چه کوشش می نماید از پس میزبان بر نمی آید میهمان آستین ها را بالا زده و بر همین اساس ما به کربلا آمده ایم.

وی گفت: حضور میلیونی مردم برای شرکت در پیاده روی اربعین در حالی است که بسیاری سال ها جهت انجام حج تمتع باید در نوبت بمانند و در این زمینه سهمیه بندی وجود دارد و مدیریت شهری کوشش می نماید اقدامات زیادی جهت رفاه حال زائران انجام دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "مراسم پیاده روی اربعین بزرگ ترین همایش سیاسی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراسم پیاده روی اربعین بزرگ ترین همایش سیاسی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید