مقاله: نکاتی در خصوص بازسازی خانه چوبی

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، از جمله ویژگی های عالی چوب برای ساخت یا بازسازی خانه می توان به انبساط حرارتی صفر، مقاومت در برابر اسید و عملکرد خوب آن در برابر زلزله اشاره نمود. البته چوب در مجاورت طولانی با آب ساکن، مقاومتی ندارد، به خصوص وقتی آب روی چوب و دقیقا جایی که رشته ها باز هستند جمع گردد. وجود همزمان آب و اکسیژن در مجاورت چوب، محیط مطلوبی برای رشد قارچ، کپک پدید می آورد و این ها می توانند در زمانی کوتاه بخش های اصلی چوبی ساختمان را از بین ببرند.

مقاله: نکاتی در خصوص بازسازی خانه چوبی

قبل از انجام هر اقدامی برای بازسازی خانه موارد یاد شده باید به درستی آنالیز شوند و راهکارهای مناسب برای آنها توسط گروه و شرکت طرف قرارداد بازسازی خانه چوبی ارائه گردد. نوع بازسازی و میزان آن توسط شرکت بازسازی خانه و بسته به متراژ و مساحت ساختمان و همین طور خواسته های کارفرما و هدف او از بازسازی خانه چوبی معین می گردد.

چوب یکی از مصالح ساختمانی اکولوژیک است که دارای جذابیت و زیبایی است. بسیاری از مردم باور دارند که چوب نماد گرمی و راحتی است. چوب همچنین می تواند یک خانه را به محلی جذاب برای خانواده و دوستان تبدیل کند. در بازسازی خانه چوبی باید به قدمت خانه، نوع سازه، تاسیسات و میزان فرسودگی آن در ساختمان خانه توجه کرد.

هر سازه ای عمر مفیدی دارد، در نتیجه با گذشت زمان باید به فکر بازسازی خانه بود. برطرف ایرادهای اصلی و بازسازی ساختمان از دغدغه های صاحبان خانه های قدیمی است. چوب به خاطر مقاومت و دیگر ویژگی های کاربردیش، با دیگر مصالح ساختمانی تفاوت دارد. اگر در ساخت خانه با چوب، اصول رعایت شوند خانه چوبی می تواند بین 100 تا 150 سال عمر داشته باشد. پیشرفت فناوری فراوری چوب، باعث جلوگیری و حتی به وجود نیامدن بعضی اتفاقات منفی مثل تاب برداشتن، ترک خوردن، پوسیدگی و تغییر رنگ چوب شده است.

منبع مقاله: نکاتی در خصوص بازسازی خانه چوبی

به "مقاله: نکاتی در خصوص بازسازی خانه چوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: نکاتی در خصوص بازسازی خانه چوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید