مقام ارشد کره شمالی با نامه ای از کیم وارد واشنگتن شد

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، یکی از مذاکره کنندگان ارشد کره شمالی برای دیدار با مقامات آمریکایی وارد واشنگتن شده است تا در مورد نشست دوم میان کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به مصاحبه بپردازند.

مقام ارشد کره شمالی با نامه ای از کیم وارد واشنگتن شد

به نوشته وبگاه شبکه بی بی سی، گزارش های رسیده از کره جنوبی حاکی از این است که کیم یونگ چول که به وسیله پکن به واشنگتن رفته است، حامل نامه ای از سوی آقای کیم به ترامپ است.

گمان می رود کیم یونگ چول که به عنوان دست راست کیم جونگ اون شناخته می گردد، روز آدینه با مایک پامپئو وزیر دفاع آمریکا نیز دیدار کند. همچنین این فرض رو به قوت دریافت است که دیدار دوم رهبر کره شمالی و ترامپ در کشور ویتنام برگزار گردد.

در ماه های اخیر فعالیت های دیپلماتیک کره شمالی و آمریکا افزایش یافته است. در اوایل همین ماه کیم جونگ اون برای دیدار با شی جین پینگ رئیس جمهور چین وارد این کشور شد. رهبر کره شمالی همچنین طی نامه ای به واشنگتن، به ابراز تمایل برای دیدار دوم با ترامپ پرداخت.

طی دیدار اول ترامپ و رهبر کره شمالی، هر دو بر سر لزوم غیرهسته ای شدن شبه جزیره کره به تفاهم رسیدند. با این حال همچنان تحریم های آمریکا بر روی این کشور باقی مانده و کیم جونگ اون را بر آن داشته اعلام کند اگر این اقدامات آمریکا ادامه پیدا کند کشور وی نیز رفتارش را تغییر خواهد داد.

پیش از این مقامات ارشد آمریکایی و کره شمالی در چندین نوبت در ویتنام به صورت محرمانه دیدار و رایزنی نموده بودند.

منبع: انتخاب

به "مقام ارشد کره شمالی با نامه ای از کیم وارد واشنگتن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام ارشد کره شمالی با نامه ای از کیم وارد واشنگتن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید