هنر انیمیشن ایران دچار کمبود پژوهش و تألیف باکیفیت است

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، رضا بهمنی مدرس انیمیشن در گفت وگو با خبرنگاران ؛ در پاسخ به این سوال که چرا کتاب مرجعی در حوزه تصویرگری و انیمیشن نداریم گفت: انیمیشن یکی از معدود حوزه های هنر است که برای معرفی هویت ایرانی به عرصه های جهانی به شدت پیروز بوده است اما متأسفانه در این حوزه کار پژوهشی با کیفیت نداریم. در سرانجام نامه دانشجویان هم چندان پژوهش کاربردی که تبدیل به کتاب گردد؛ نداشتیم و در این حوزه کمبود جدی داریم.

هنر انیمیشن ایران دچار کمبود پژوهش و تألیف باکیفیت است

وی اضافه نمود: این کمبود با وجود کتاب های مجموعه آثار تصویرگری و همینطور سالانه کتاب سال تصویرگری است ولی کتاب پژوهشی، علمی و با نگاه نقد در این زمینه نداریم.

این انیماتور درباره اهمیت تصویرگری کتاب چه در مورد جذب مخاطب و چه در مورد فروش و اقتصاد نشر مطرح نمود: تصویرگری کتاب در جذب مخاطب به مقدار ای مهم است که در دوره طلایی کانون پرورش فکری بخش مهمی از سیاستگذاری کانون بوده است.

بهمنی اضافه نمود: تصویرگر خوب و کارآمد فراوان داریم اما متأسفانه نه مدیریت کلان هزینه نموده و نه بخش خصوصی توان هزینه کردن برای این افراد کارآمد را دارد. به نظر می رسد یکی از راه هایی که به شدت می تواند مخاطب جذب کند اضافه شدن تصویر به کتاب است که مغفول مانده است.

رضا بهمنی توضیح داد: هر جایی نباید برای تصویرگری ورودکنیم ساخت تصویر قرار است الگویی به ما دهد و هر جا روبرو شدیم که تصویر سازی احتیاج است از آن استفاده کنیم. بعلاوه دلیلی ندارد در حوزه هایی مثل رمان ها ورود کنیم. در حوزه های کودک و نوجوان یا کتاب های تصویری تا حدی کمبود داریم که به نظر من بهتر است تمرکز روی این حوزه گذاشته گردد و شاهد ایده های خلاقانه در این حوزه باشیم.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "هنر انیمیشن ایران دچار کمبود پژوهش و تألیف باکیفیت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنر انیمیشن ایران دچار کمبود پژوهش و تألیف باکیفیت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید