چگونه عمر باتری گوشی آیفون را بالا ببریم؟

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، نگه داشتن آیفون در حالت کم مصرف می تواند شارژ باتری شما را تا دو روز ذخیره نگه دارد.

چگونه عمر باتری گوشی آیفون را بالا ببریم؟

اپل به منظور صرفه جویی در مصرف باتری، حالت کم مصرف را به عنوان بخشی از iOS 9 اضافه نموده است. همواره روشن نگه داشتن حالت کم مصرف مزایا و معایبی دارد که به مدل آیفون شما، نحوه استفاده شما از تلفن و اینکه چقدر به صرفه جویی در شارژ باتری اهمیت می دهید، بستگی دارد. روش بالا بردن عمر باتری گوشی آیفون را در وبلاگ فیسبوکی ها بخوانید.

حالت کم مصرف آیفون چیست؟

حالت کم مصرف یک تنظیم iOS است که بعضی از ویژگی های آیفون را غیرفعال می نماید تا در زمان کاهش شارژ باتری، صرفه جویی کند. آیفون شما از شما می پرسد که آیا می خواهید حالت کم مصرف را هنگامی که باتری شما به 20 درصد کاهش می یابد، روشن کنید.

اپل می گوید که حالت کم مصرف انرژی آیفون شما را کاهش می دهد تا باتری شما دوام بیشتری داشته باشد.

می توانید تشخیص دهید که چه زمانی در حالت کم مصرف هستید، زیرا نماد باتری شما زرد خواهد بود. هنگامی که شارژ باتری شما به 80 درصد می رسد، آیفون شما به طور اتوماتیک حالت کم مصرف را خاموش می نماید.

حالت کم مصرف آیفون کدام ویژگی ها را غیرفعال می نماید؟

طبق صفحه رسمی پشتیبانی اپل، حالت کم مصرف این تغییرات را برای حفظ شارژ باتری شما انجام می دهد:

  • 5G را خاموش می نماید (به جز پخش ویدیو).
  • صفحه نمایش آیفون شما را تنظیم می نماید تا پس از 30 ثانیه عدم فعالیت خاموش گردد.
  • روشنایی نمایشگر را کاهش می دهد.
  • نرخ تازه سازی نمایشگر را برای آیفون های با ProMotion کاهش می دهد.
  • بعضی از جلوه های بصری را حذف می نماید.
  • همگام سازی iCloud Photos را متوقف می نماید.
  • دانلود های اتوماتیک را به حالت تعلیق در می آورد.
  • واکشی ایمیل را متوقف می نماید.
  • بازخوانی برنامه های پس زمینه را متوقف می نماید.

حالت کم مصرف بعلاوه مشاهده ویدیو ها در HDR را غیرفعال می نماید، نمایشگر همواره روشن را در آیفون 14 پرو و پرو مکس خاموش نموده و پخش اتوماتیک ویدیو را غیرفعال می نماید و عملکرد CPU و GPU را کاهش می دهد.

چگونه حالت کم مصرف آیفون را فعال کنیم؟

راه دستی برای روشن نگه داشتن حالت کم مصرف همواره این است که به سادگی آیفون خود را هر بار پس از شارژ کردن در حالت کم مصرف قرار دهید. با رفتن به Settings > Battery و تغییر حالت Low Power Mode می توانید آن را به صورت دستی روشن کنید؛ بعلاوه می توانید حالت کم مصرف را به صورت دستی با مرکز کنترل آیفون یا سیری روشن کنید.

چگونه حالت کم مصرف آیفون را برای همواره روشن کنیم؟

اما یک راه ساده برای تنظیم و فراموش کردن آن وجود دارد. برای اینکه همواره آیفون خود را به طور اتوماتیک در حالت کم مصرف نگه دارید، باید کمی مهارت داشته باشید و با استفاده از برنامه Shortcuts، اتوماسیون شخصی خود را بسازید.

راه های زیادی برای تنظیم اتوماتیک حالت کم مصرف با استفاده از میانبر ها وجود دارد، اما ساده ترین روش معمولا این است که هر زمان که باتری کمتر از 100 است، حالت کم مصرف را روشن کنید، به این ترتیب، آیفون شما اساسا همواره در حالت کم مصرف است، بعلاوه می تواند ایجاد پشتیبان گیری نموده، بارگیری ها را کامل و به روزرسانی ها را هنگامی که به برق وصل است و به طور کامل شارژ می گردد، دریافت کند.

در صفحه اصلی آیفون خود تا آخر به سمت راست اسکرول کنید تا به App Library خود برسید، سپس به پایین اسکرول کنید و روی Shortcuts ضربه بزنید. پس از اجرای برنامه، Automation را در پایین صفحه انتخاب نموده و در گام بعدی روی دکمه آبی Create Personal Automation ضربه بزنید.

در صفحه انیمیشن تازه، به پایین بروید و سطح باتری را انتخاب کنید. روی گزینه پایین یعنی Falls Below ضربه بزنید و سپس نوار لغزنده را تا 100 به سمت راست حرکت دهید سپس روی Next کلیک کنید. شما شرط خود را برای آغاز یک عمل معین نموده اید.

اکنون اکشنی را ایجاد کنید تا آیفون خود را روی حالت کم مصرف قرار دهید. در صفحه Actions، روی دکمه آبی رنگ Add Action کلیک کنید، سپس می توانید کم را در کادر جستجو تایپ نموده و روی تنظیم حالت کم مصرف یا روی Scripting ضربه بزنید و آن را در زیر دستگاه پیدا کنید.

هنگامی که تنظیم حالت کم مصرف را انتخاب کردید، در صفحه Actions شما به عنوان روشن کردن حالت کم مصرف نشان داده می گردد. روی Next کلیک کنید. در صفحه اتوماسیون تازه زیر Ask Before Running off را تغییر دهید تا حالت Power Lower به طور اتوماتیک روشن گردد. در صورت تمایل می توانید برای هر بار اجرای اتوماسیون اعلان درخواست کنید.

Dont Ask را تایید کنید، سپس روی Done ضربه بزنید تا تمام گردد. همه چیز آماده است. هر بار که باتری شما به زیر 100 درصد می رسد، آیفون شما به طور اتوماتیک به حالت کم مصرف می رود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب برترین گجت های هوشمند 2022 را بشناسید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "چگونه عمر باتری گوشی آیفون را بالا ببریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه عمر باتری گوشی آیفون را بالا ببریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید