چرا خرید آیفون 13 منطقی به نظر نمی رسد؟

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، آیفون 13 و محصولات مشابه آن در واقع تازهترین نسل محصولات اپل در بازار تلفن های هوشمند هستند که مدتی پیش معرفی شدند. این تلفن های هوشمند اخیرا در بازار ایران هم در دسترس قرار گرفته اند و کاربرانی که علاقه مند هستند تا تازهترین نسل تلفن های هوشمند اپل را خریداری نمایند، می توانند با مبلغی هنگفت به خرید این محصولات بپردازند. تلفن های هوشمند اپل همواره محبوبیت بسیاری دارد و به همین علت منطقی است که این تلفن های هوشمند هم در بازار ایران محبوب شوند. اما واقعیت آن است که خرید آیفون 13 و سایر محصولات نسل تازه اپل، چندان منطقی به نظر می رسد.

چرا خرید آیفون 13 منطقی به نظر نمی رسد؟

اما چرا خرید محصولات سری آیفون 13 منطقی نیست؟ در ابتدا به معرفی هر کدام از محصولات این سری می پردازیم و سپس منطقی نبودن خرید این تلفن های هوشمند را زیر ذره بین قرار می دهیم.

معرفی آیفون 13 مینی: یک ناامیدی دیگر؟

سال گذشته اپل از آیفون 12 مینی رونمایی کرد. محصولی که در حقیقت قرار بود جانشین سری آیفون های مقرون به صرفه قیمت این شرکت باشد و برای کاربرانی طراحی شده بود که خواستار کارکردن با یک تلفن هوشمند نه چندان بزرگ بودند. اما تنها چند ماه پس از این رونمایی بود که اپل اظهار داشت فراوری آیفون 12 مینی را به علت اندک بودن تقاضا متوقف می نماید. با این حال اپل سال جاری هم از آیفون 13 مینی رونمایی نموده که تفاوت های چندانی با سری قبلی ندارد.

آیفون 13 مینی نمایشگری به ابعاد 5.4 اینچ دارد که حداکثر روشنایی 1200 نیت را نمایش می دهد. این تلفن هوشمند از فناوری های دالبی ویژن، HDR10 و HLG پشتیبانی می نماید. اپل برای آیفون 13 مینی از تراشه 5 نانومتری A15 Bionic استفاده نموده که از 6 هسته پردازشی و 5 هسته گرافیکی بهره می برد. مقرون به صرفه ترین تلفن هوشمند نسل نو اپل با دو دوربین 12 مگاپیکسلی به بازار عرضه شده و مدل 128 گیگابایتی آن 699 دلار قیمت گذاری شده است.

معرفی آیفون 13: میان رده ای از اپل

آیفون 13 شباهت های زیادی با آیفون 13 مینی دارد و به همین علت بسکمک از کاربران را گیج می نماید. این تلفن هوشمند هم مانند برادر کوچکترش از استاندارد مقاومت در برابر آب و گرد و غبار پشتیبانی می نماید و دو دوربین با کیفیت 12 مگاپیکسلی دارد. اپل در این تلفن هوشمند هم از پردازنده 5 نانومتری A15 Bionic استفاده نموده و صفحه نمایش 6.1 اینچی آن می تواند تا 1400 نیت روشنایی به کاربر تقدیم کند. باطری این تلفن هوشمند در مقایسه با آیفون 12 حدود سه ساعت عمر بیشتری دارد.

تفاوت های زیادی میان آیفون سخت افزار آیفون 13 و آیفون 12 وجود ندارد و به همین علت خرید آن منطقی به نظر نمی رسد. اما واقعیت آن است که این مسئله درباره مدل های گران قیمت تر آیفون 13 هم صدق می نماید.

معرفی آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرومکس: یک بروزرسانی معمولی

شباهت های زیادی میان دو مدل پرو و پرومکس نسل نو آیفون وجود دارد. به همین علت بسکمک تصور می نمایند که خرید این محصولات هم منطقی نیست و این بروزرسانی اندک تنها گروهی از کاربران که مدل های قدیمی تر را دارند، هدف قرار گرفته است. بنابراین آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرومکس با مجموعه ای از بروزرسانی های معمولی روبرو شده اند که ارزش خرید آن ها را به شدت کاهش می دهد. هر دو تلفن هوشمند از پردازنده 5 نانومتری A15 Bionic کمک می گیرند که سرعت بسیار بالایی دارد. صفحه نمایش این دو تلفن هوشمند از فناوری 120 هرتزی پشتیبانی می نماید که به همین علت سرعت کار با صفحه نمایش را به شدت افزایش می دهد.

اگرچه آیفون 13 پرو هم به صفحه نمایش 6.1 اینچی مجهز شده اما آیفون 13 پرومکس به صفحه نمایش 6.7 اینچی مجهز شده که ابعاد آن را به شدت افزایش می دهد. ناچ یا همان حفره بالای صفحه نمایش هر دو تلفن هوشمند اندکی کاهش پیدا نموده است. هر دو تلفن هوشمند به سه دوربین مجهز شده اند. یکی از سه دوربین در حقیقت برای زوم اپتیکال برنامه ریزی شده و می تواند تا سه برابر زوم اپتیکال به کاربر ارائه دهد. دوربین های این تلفن های هوشمند هم به لرزشگیر اپتیکال مجهز شده تا کیفیت بهتری برای کاربر به همراه داشته باشد.

قیمت جهانی مدل های آیفون 13 چگونه است؟

آیفون 13 مینی در نسخه های 128، 256 و 512 گیگابایتی به ترتیب قیمت 699، 799 و 999 دلار دارد. قیمت مدل های مختلف آیفون 13 با این مقدار حافظه داخلی به ترتیب به 799، 899 و 1099 دلار است. برای آیفون 13 پرو و 13 پرو مکس با قیمت 999 و 1099 دلار برای مدل 128 گیگابایتی، قیمت 1099 و 1199 دلار برای مدل 256 گیگابایتی، قیمت 1299 و 1399 دلار برای مدل 512 گیگابایتی و در نهایت 1499 و 1599 دلاری برای مدل 1 ترابایتی در نظر گرفته شده است.

مدل های آیفون 13 از دوم مهر ماه به صورت جهانی به بازارها عرضه شده اند و از چندی پیش در بازار ایران هم در دسترس قرار دارند اما قیمت هنگفت آن ها باعث شد تا بسکمک از کاربران برای خرید آن ها اندکی صبر نمایند.

چرا خرید آیفون 13 منطقی نیست؟

واقعیت آن است که آیفون های نو در مقایسه با مدل های قبلی بروزرسانی بزرگی نبوده اند و به همین علت خرید آن ها چندان منطقی به نظر نمی رسد. در حالی که بسکمک از کاربران آماده می شدند تا با خرید آیفون های نسل نو به امکانات بیشتری دست پیدا نمایند اما به نظر می رسد که آیفون 13، آیفون 13 مینی، آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرومکس بیشتر برای کاربرانی مناسب هستند که می خواهند از نسل های قبلی آیفون به محصولات نو مهاجرت نمایند. بنابراین خرید آن ها برای کاربرانی که آیفون 11 یا آیفون 12 داشته اند، چندان منطقی به نظر نمی رسد.

منبع: ایرنا زندگی

به "چرا خرید آیفون 13 منطقی به نظر نمی رسد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا خرید آیفون 13 منطقی به نظر نمی رسد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید