تراشه قدرتمند اسنپدراگون 8cx برای کامپیوترهای ویندوزی معرفی گردید

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، روز گذشته در همایش اسنپدراگون در هاوایی، شرکت کوالکام از جدیدترین تراشه خود برای کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز 10 رونمایی کرد؛ این تراشه اسنپدراگون 8cx نام دارد و هرچند به نوعی جانشین اسنپدراگون 850 محسوب می گردد، اما در مقایسه با آن حرف های بسیار بیشتری برای گفتن دارد.

تراشه قدرتمند اسنپدراگون 8cx برای کامپیوترهای ویندوزی معرفی گردید

مدل 850 نسخه تغییریافته اسنپ دراگون 845 بود اما اسنپدراگون 8cx از همان ابتدا برای کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز 10 طراحی شده است. این تراشه از معماری 7 نانومتری بهره می برد و احتمالا عرضه آن در سه ماهه سوم سال آینده شروع می گردد.

این کمپانی می گوید تراشه مذکور در مقایسه با اسنپ دراگون 850، از دو برابر قدرت بیشتری بهره می برد. کوالکام اعلام نموده زمانی که برنامه های مختص ویندوز مبتنی بر ARM در کامپیوتر مجهز به این تراشه اجرا شوند، قدرت آن به پای پردازنده Core i5 سری U اینتل می رسد. در بنچمارک اجرا شده، اسنپدراگون 850 در تست چند هسته ای کمی بهتر از Core i5-6300U عمل نموده ولی در آزمایش تک هسته ای کمی ضعیف تر است؛ با توجه به این موضوع، این ادعای کوالکام باورپذیر محسوب می گردد. البته برای مقایسه دقیقتر، این تراشه کوالکام باید با نسل هشتم Core i5 مقایسه گردد.

پردازنده گرافیکی آدرنو 680 موجود در این تراشه، از دو نمایشگر 4K HDR پشتیبانی می نماید و می تواند ویدیوهای 4K HDR با سرعت 120 فریم بر ثانیه را پخش کند. هسته های پردازنده از نوع کایرو 495 هستند و مودم اسنپدراگون X24 هم در کنار آن ها قرار گرفته است که از لحاظ تئوری می تواند سرعت دانلود 2 گیگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود 316 مگابیت بر ثانیه را عملی کند.

این تراشه از نسل سوم PCI-E و نسل دوم USB 3.1 پشتیبانی می نماید و در ضمن نباید پشتیبانی از حافظه های SSD NVMe را از قلم بیندازیم. چیپست Hexagon 685 تجربه کاربری مربوط به دستیارهای دیجیتالی مانند کورتانا و الکسا را بهبود می بخشد و همچنین چهارمین نسل موتور عصبی کوالکام هم در این تراشه تعبیه شده است.

از دیگر مواردی که پشتیبانی می نماید، باید به بلوتوث 5.0 و Quick Charge 4 plus هم اشاره کنیم. اسنپدراگون 8cx بدون شک سریع ترین اسنپ دراگون محسوب می گردد که این قدرت زیاد به لطف امکانات مربوط به پخش گرما در لپ تاپ های هیبریدی امکان پذیر شده است. همچنین کوالکام گفته که لپ تاپ های مبتنی بر این تراشه می توانند از عمر باتری چند روزه بهره ببرند.

علاوه بر موارد ذکر شده، این اولین تراشه اسنپدراگون است که تاییدیه ویندوز 10 انترپرایز را دریافت می نماید. از لحاظ نام گذاری هم باید بگوییم cx به Compute (پردازش) و extreme (حداکثر) اشاره دارد.

منبع: GSM Arena

منبع: دیجیکالا مگ

به "تراشه قدرتمند اسنپدراگون 8cx برای کامپیوترهای ویندوزی معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تراشه قدرتمند اسنپدراگون 8cx برای کامپیوترهای ویندوزی معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید