افزوده شدن 3 رام قطار جدید به ناوگان مترو تهران ، احتیاج فوری به 30 رام قطار در سال 99

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، مدیرعامل شرکت مترو تهران از افزوده شدن 3 رام قطار جدید به ناوگان متروی تهران در نیمه اول امسال اطلاع داد و گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده مترو تهران تا خاتمه سال به 30 رام قطار احتیاج دارد.

افزوده شدن 3 رام قطار جدید به ناوگان مترو تهران ، احتیاج فوری به 30 رام قطار در سال 99

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، علی امام از بهره برداری 3 رام قطار باقی مانده پروژه 10 رام قطار (70 واگن) در ابتدای امسال اطلاع داد و با اشاره به اینکه بخش عمده ای از این قطارها در شهریور و دی ماه سال گذشته به ناوگان متروی تهران اضافه نموده شد، گفت: قطارهای باقی مانده در سرانجام مرحله مونتاژ قرار دارند و تست آنها به زودی شروع می گردد.

امام با اشاره به اینکه این 3 رام قطار، آخرین سری به جامانده از پروژه 70 واگن یا 10 رام قطار است، ادامه داد: هر یک رام از آنها هزینه ای بالغ بر 120 میلیارد تومان در بر داشته و با رعایت ایمنی و استانداردهای لازم ساخته شده است.

مدیرعامل شرکت مترو تهران همچنین با اشاره به کمبود ناوگان در مترو تهران بیان کرد: برای دستیابی به سرفاصله حرکتی 2 و نیم دقیقه، به ازای هر یک کیلومتر خط مترو به 2 تا 3 رام قطار احتیاج داریم. در این صورت امکان جابجایی 40 تا 45 هزار نفر در هر جهت، در هر ساعت و در هر خط وجود دارد. شرایط کمبود ناوگان در مترو تهران باعث شده است که در بعضی از خطوط، قطارها هنوز به سر فاصله حرکتی 2 و نیم دقیقه نرسیده باشند، لذا فشار بیشتری به ناوگان فعلی وارد می گردد.

وی اضافه نمود: این در حالی است که به طور معمول حداقل باید 10 درصد از ناوگان مترو در شرایط تعمیر و نگهداری باشند تا ناوگان بهره وری مناسب و ایمن داشته باشد؛ اما به دلیل کمبود ناوگان در متروی تهران و نیز اهمیت تسهیل شرایط تردد مسافران عملا این میزان کمتر است.

امام با اشاره به اینکه به جز قطارهای 2 طبقه خط 5 متروی تهران، 167 رام قطار در خطوط مترو تهران وجود دارد، بیان کرد: به دلیل احتیاج فوری برای تامین واگن خطوط در حال توسعه و نیز تامین واگن برای خطوط در حال بهره برداری با هدف کاهش سرفاصله حرکتی قطارها و کاهش فشار بر ناوگان، برنامه ریزی برای تامین 30 رام قطار (210 واگن) در امسال اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت مترو تهران تاکید نمود: این برنامه ریزی ها به این معنی است که با توجه به زمان بر بودن فرآیند ساخت واگن، شرکت متروی تهران در سرانجام امسال و در صورت پیشرفت روندهای قراردادی انجام کار، تامین بودجه و برطرف موانع اقتصادی باید بتواند از اواخر سال به تدریج، 30 رام قطار را به خطوط مترو وارد کند.

وی در سرانجام بیان کرد: این در حالی است که برای سال های آینده چنین برنامه ریزی هایی نیز باید دنبال گردد تا بتوان ضمن تامین ناوگان برای خطوط در حال توسعه، اقدامات لازم برای کاهش فشار بر ناوگان در خطوط موجود، انجام و در راستای تسهیل شرایط کاهش سرفاصله حرکت قطارها به 2 و نیم دقیقه اقدام کرد. این در شرایطی است که برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار سرانجامه آزادگان در خط 3، سرانجامه کلاهدوز در خط 4 و تسریع در تکمیل سرانجامه اکباتان در خط 4 در سال 98 از سوی شرکت مترو اجرا شده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "افزوده شدن 3 رام قطار جدید به ناوگان مترو تهران ، احتیاج فوری به 30 رام قطار در سال 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزوده شدن 3 رام قطار جدید به ناوگان مترو تهران ، احتیاج فوری به 30 رام قطار در سال 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید