اوباما: فناوری نابرابری میان جوامع را توسعه داده است

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا نسبت به افزایش دامنه نابرابری های برآمده از فناوری در سطح دنیا هشدار داده و از غولهای فناوری خواست تا با اخبار جعلی و اطلاعات نادرست مبارزه نمایند.

اوباما: فناوری نابرابری میان جوامع را توسعه داده است

اوباما روز پنجشنبه درهمایش سالانه Dreamforce در سانفرانسیسکو گفت: ظهور نابرابریهای شدید در داخل کشورها ناشی از دنیای شدن و گسترش دامنه فناوریهای نوین بوده و همین امر نیز بزرگترین خطر برای نوجوانان بشمار می رود.

وی اضافه کرد: فناوریهای نوین در عصر حاضر امکان دستیابی به هر چیزی اعم از بازار دنیای و ... را داده است. من در حال حاضر می توانم صدای خود را طراحی نموده و به بازار عرضه کنم. اما علی رغم رشد و توسعه در تمامی زمینه ها ما باز شاهدیم که فناوری، نابرابریها میان ملل دنیا را تقویت می نماید.

چهل و چهارمین رئیس جمهوری آمریکا در عین حال تأکید کرد: من معتقدم اینترنت ابزاری بسیار قدرتمند برای تمامی ملتها بشمار می رود . ابزاری سازنده که جمع گرایی و اتحاد میان مردم را تقویت نموده و دامنه دوستی ها و ارتباطات را افزایش می دهد. اما علی رغم چنین دیدگاهی، باز می توانم به جرات بگویم که فناوری شرایطی ناامیدکننده داشته و فقر و نابرابری میان ملل فقیر و غنی را افزایش می دهد.

اوباما در نهایت به عدم کنترل کافی بر محتوای منتشر شده در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و آسیب های برآمده از این شرایط در میان مردم سراسر دنیا اشاره نموده و از غولهای فناوری خواست تا کوشش بیشتری را در مقابله با انتشار اخبار جعلی و اطلاعات نادرست انجام بدهند.

منبع: ایران آنلاین

به "اوباما: فناوری نابرابری میان جوامع را توسعه داده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوباما: فناوری نابرابری میان جوامع را توسعه داده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید