تسریع استخوان سازی ایمپلنت های کاشتنی با پوشش های زیست فعال سرامیکی

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، پوشش های زیست فعال به پوشش هایی اطلاق می گردد که توانایی استخوان سازی و تشکیل بافت استخوان دارند.

تسریع استخوان سازی ایمپلنت های کاشتنی با پوشش های زیست فعال سرامیکی

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، بنابر اعلام نانو تاراپوشش، بافت استخوان تشکیل شده در این حالت بایستی مشابه بافت استخوان اصلی بدن باشد. همچنین، ضروری است تراکم و همبندی مناسب را با بافت اصلی داشته باشد. این پوشش ها باید دارای چسبندگی لازم به سلول ها باشند و عفونت و سمیتی در بدن ایجاد نکنند.

امروزه پوشش های زیست فعال به منظور ارتقاء اتصال بیولوژیکی ایمپلنت های ارتوپدی به بافت استخوانی مورد توجه هستند. پوشش های سرامیکی زیست فعال روی پیچ های پدیکل برای بهبود اتصال بیولوژیکی پیچ در مهره های ستون فقرات مورد استفاده قرار گرفته اند.

محمدعلی نادری- مدیرعامل شرکت نانو تاراپوشش- در شرح این پوشش ها گفت: به بیان ساده، با تشکیل بافت استخوان اطراف پیچ های پدیکل اتصال مناسبی بین پیچ و مهره های ستون فقرات برقرار می گردد. ازاین رو، پیچ ها در محل مناسب ثابت می گردد. این پیچ ها علاوه بر خاصیت زیست فعالی باید از استحکام کافی نیز برخوردار باشند. به علاوه، استحکام چسبندگی پوشش به زیرلایه بسیار حائز اهمیت بوده و این پوشش ها نباید در هنگام جاگذاری در بدن بیمار، از زیر لایه جدا گردد.

نادری اضافه کرد: پوشش متخلخل استخوان ساز TiO2 به همراه هیدروکسی آپاتیت نانوساختار یک راهکار پیشرفته برای فرایند استخوان سازی در فصل مشترک ایمپلنت و بافت استخوان در مدت طولانی است. این پوشش ها به منظور افزایش پایداری ایمپلنت ها در طول دوره بهبود، مخصوصاً برای بیماران با تراکم استخوانی کم، مورد استفاده قرار می گیرند.

به گفته وی، این تکنولوژی جهت پوشش دهی تیتانیوم و آلیاژهای آن در جایگزین های مفصلی، ایمپلنت های تروما، ستون فقرات و ایمپلنت های دندانی مورد استفاده می باشد.

نادری توضیح داد: در حال حاضر گروه تحقیقاتی بیومواد شرکت نانو تاراپوشش، برای نخستین بار در کشور پیروز به ساخت پوشش های سرامیکی حاوی هیدروکسی آپاتیت روی آلیاژ تیتانیوم شده است. از این تکنولوژی برای افزایش زیست فعالی پیچ های پدیکولار در ستون فقرات بهره گرفته می گردد.

مدیرعامل شرکت نانو تاراپوشش، اظهار کرد: پوشش نانوساختار هیدروکسی آپاتیت منجر به افزایش خواص بیولوژیکی و زیست فعالی ایمپلنت ها می گردد. پوشش های استخوان ساز به روش ®ECC اعمال می شوند. این روش در مقایسه با فرآیندهای پاشش حرارتی، رسوب فیزیکی از فاز بخار (PVD)، رسوب شیمیایی از فاز بخار (CVD)، پوشش دهی غوطه وری و... مزایای بیومکانیکی، بیولوژیکی و بالینی بیشتری دارد.

نادری با بیان اینکه ایمپلنت های پوشش داده شده به روش ®ECC، پس از جاگذاری در بدن بیمار با تجزیه ترکیبات کلسیم و فسفر، سبب رشد بافت استخوانی در لایه متخلخل TiO2 خواهد شد، گفت: این امر باعث چسبندگی بافت استخوانی جدید روی سطح ایمپلنت می گردد. اکنون با بهره گیری از روش ®ECC توانایی پوشش دهی انبوه ایمپلنت های ستون فقرات و دندانی با خاصیت زیست فعالی گسترش می یابد.

وی اضافه کرد: با انجام تست های مشخصه یابی و آنالیز رفتارهای ساختاری، بیولوژیکی، خوردگی و زیست سازگاری، این پوشش ها برای کاربردهای پزشکی پوشش های زیست سازگار فراوریشده و بر اساس استاندارد 10993 DIN به تائید رسیده اند.

شرکت نانو تاراپوشش با تکیه بر دو دهه دانش و تجربه مدیران و کارشناسان خود به منظور ارائه خدمات در حوزه وسیعی از تکنیک های پوشش دهی و نیز راه اندازی خطوط فراوری و تأمین مواد اولیه در حال فعالیت است. حوزه فعالیت شرکت، مهندسی سطح، مهندسی پزشکی، متالورژی، نساجی، صنایع نفت و گاز و غیره است. همچنین این شرکت در دوازدهمین جشنواره فناوری نانو در تاریخ های 18 الی 21 مهرماه 1398 در سالن خلیج فارس - طبقه اول غرفه شماره 13 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران میزبان علاقه مندان خواهد بود.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تسریع استخوان سازی ایمپلنت های کاشتنی با پوشش های زیست فعال سرامیکی" امتیاز دهید

1 کاربر به "تسریع استخوان سازی ایمپلنت های کاشتنی با پوشش های زیست فعال سرامیکی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسریع استخوان سازی ایمپلنت های کاشتنی با پوشش های زیست فعال سرامیکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید