حمله همه جانبه دموکرات ها به ترامپ

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، نخستین روز همایش 4 روزه دموکرات ها با نقدهای مستقیم طیف های مختلف سوسیالیست تا محافظه کار به دونالد ترامپ، رکوردی بی سابقه را در تاریخ نشست های انتخاباتی امریکا به ثبت رساند.اما آنچه علاوه بر محور این نشست دو ساعته افتتاحیه قابل توجه بود، گزینش سخنرانان آن بود که سرآمد آنها میشل اوباما، بانوی سابق کاخ سفید به شمار می رفت که در میان نقدهایش، جانشین همسرش باراک را رئیس جمهور اشتباهی امریکا خطاب کرد.

حمله همه جانبه دموکرات ها به ترامپ

به گزارش نیویورک تایمز، نخستین فرصت سخنرانی به نام برنی سندرز بود که چند ماه قبل در انتخابات درون حزبی به نفع بایدن کناره گیری نموده بود. موضع او این بار مانند 4 سال قبل و انتخابات 2016 نبود و در تمام کلماتش اتحاد علیه ترامپ را فریاد می زد: این انتخابات دموکراسی را حفظ خواهد نمود. ما رئیس جمهوری می خواهیم که بتواند بر بحران ها فائق بیاید نه کسی که ما را در جهت دیکتاتوری قرار دهد.

پس از او تصویر میشل اوباما روی صفحه مانیتورها ظاهر شد و او در فرصت چند دقیقه ای اش علاوه بر نقد ترامپ و مدح بایدن، نسبت به توطئه رقیب برای تقلب در انتخابات هشدار داد: از هر بعدی به این دولت نگاه می کنم جز بحران، چنددستگی و نبود همدلی، چیز دیگری پیدا نمی کنم. امشب به شما می گویم اگر فکر می کنید اوضاع بدتر نمی گردد شک نکنید که با تداوم دولت ترامپ، روزهای سخت تری در انتظار ماست. همان طور که خود ترامپ بارها در مسائل مختلف در بحث کرونا، گفته او همانی است که هست و تغییر نمی کند. او مستأصل شده است. پس سرانجام این بحران تنها با انتخاب جو بایدن به عنوان رئیس جمهوری محقق می گردد. در این شب جنجالی، سخنرانی جان کیسیک، جمهوریخواه میانه رو و فرماندار سابق اوهایو نیز بدون بحث نبود. از طرفی ترامپ با پیش بینی موضع گیری کیسیک او را نقد نموده بود و از سوی دیگر دموکرات ها از اینکه در نخستین روز نشست به او فرصت سخنرانی داده شده بود، ناخرسند بودند. وی گفت: ما با راهنمایی رئیس جمهوری که همه را مقابل هم قرار می دهد راه اشتباهی را می رویم و علت حضور من در این نشست هم احساس مسئولیت برای این هشدار بود.

اندرو کومو، فرماندار نیویورک نیز که با ناکارآمدی ترامپ در مدیریت کرونا، شهر تحت اختیارش بیشترین آسیب را دیده بود گفت: فقط بدن های قوی ویروس را تاب می آورند و ترامپ نتوانست این تقسیم را درست انجام دهد و شرایط بدتر شد. در حالی که قرار است روز پنجشنبه جو بایدن به عنوان نامزد رسمی دموکرات ها معرفی گردد نظرسنجی ها همچنان پیشتازی او را نسبت به ترامپ در میان مردم امریکا نشان می دهند.

منبع: ایران آنلاین

به "حمله همه جانبه دموکرات ها به ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله همه جانبه دموکرات ها به ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید