5 غذای معروف سوئیسی که حتما باید امتحان کنید

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، سفر به سوئیس یک تجربه فرهنگی و گردشگری منحصر به فرد است. علاوه بر منظره ها زیبا و فعالیت های متنوع، غذاهای محلی و لذیذ نیز از جاذبه های گردشگری این کشور محسوب می گردد. در سفر به سوئیس، می توانید از غذاهای محلی متنوعی مانند فوندو و راکلت لذت ببرید. بعلاوه، سوئیس به عنوان یک کشور با تنوع فرهنگی، غذای محلی خود را با تأثیرات از کشورهای همسایه مانند آلمان، فرانسه و ایتالیا ترکیب نموده است که تجربه چشیدن آنها می تواند برای هر مسافری جالب باشد.

5 غذای معروف سوئیسی که حتما باید امتحان کنید

در ادامه 5 مورد از لذیذترین غذاهای سوئیسی معرفی می گردد.

بیرچر موسلی

بیرچر موسلی که یکی از غذاهای مقوی و سالم سوئیسی به شمار می رود، به وسیله یکی از دکترهای سوئیسی در سال 1900 اختراع شد و علت آن هم این بود که بیماران این دکتر از این غذای مقوی بخورند و خیلی زود بهبود یابند. در این غذا از ترکیبات مختلفی مثل میوه ها، سبزیجات، غلات و حبوبات استفاده شده که همین ترکیبات، مقوی بودن این غذا را چندین برابر نموده است. این غذا در سوئیس بیشتر در وعده های صبحانه و شام سرو میگردد که در تور سوئیس نیز می توان آن را امتحان کرد.

فوندوی پنیر

فوندوی پنیر که یکی از غذاهای سنتی و خوشمزه سوئیسی به شمار می رود، در جمع های خانوادگی همواره پای سفره است. ماده اصلی این غذا پنیر آب شده به همراه سیر و آرد ذرت است که ترکیب همین سه قلم، طعم بی نظیری به آن بخشیده است. این غذای خوش طعم شیوه سرو متفاوتی دارد؛ به این صورت که آن را در یک ظرف سرامیکی می ریزند و در زیر آن یک وارمر روشن می نمایند تا گرم بماند و پنیر موجود در آن خاصیت کشسانی خود را حفظ کند. این غذا معمولا با تکه های کوچک نان سرو می گردد که همراه با فوندو، یک ترکیب بی نظیر می گردد و در تور سوئیس نیز می توان آن را امتحان کرد.

راکلت

راکلت که یکی از معروف ترین خوردنی های سوئیسی به شمار می رود، در واقع یک پنیر محلی است که بو و طعم آن تا مدت ها زیر زبان باقی می ماند و یک تجربه بسیار لذیذ را رقم می زند. روش خوردن این پنیر به این صورت است که آن را روی کوره می گذارند تا آرام آرام آب گردد و بعد در کنار آن مواد خوراکی دیگری مثل سیب زمینی پخته شده، پیاز خرد شده و ترشی سرو می گردد. البته برخی وقت ها هم این غذا را با سیب زمینی و قارچ ترکیب می نمایند که طعم و مزه فوق العاده ای پیدا می نماید و در تور سوئیس نیز میتوان آن را امتحان کرد.

رستی

رستی یکی از غذاهای معروف سوئیسی است که بسیار خوشمزه بوده و با سیب زمینی درست می گردد و به همین علت هواداران سیب زمینی سرخ نموده، آن را بسیار دوست دارند. این غذا در ابتدا در سفره کشاورزان بود، ولی کم کم جای خود را در سفر ه های مردم سوئیس باز کرد و به یکی از غذاهای معوف و لذیذ این کشور تبدیل شد. برای درست کردن این غذا باید سیب زمینی ها را کاملا سرخ کرد و در صورت احتیاج می توان از مواد دیگری مثل گوشت، پنیر و سبزیجات هم استفاده کرد تا مقوی تر گردد. در تور سوئیس نیز می توان این غذای لذیذ را میل کرد.

ریزوتوی زعفران

استفاده از زعفران در غذاها فقط مختص ایران نیست و در سوئیس نیز با زعفران غذاهای خوشمزه و سنتی زیادی درست می نمایند که یکی از معروف ترین آن ها غذای سنتی ریزوتو است که برای تهیه آن، علاوه بر زعفران می توان از سوسیس و چاشنی های دیگر هم استفاده کرد. برای درست کردن ریزوتوی زعفران، برنج ریزوتو با حرارت کم با موادی مثل پیاز، پنیر و زعفران پخته می گردد و ترکیبی فوق العاده از طعم، بو و رنگ خلق می گردد. در تور سوئیس می توان این غذای خوشمزه را میل کرد.

منبع: همگردی

به "5 غذای معروف سوئیسی که حتما باید امتحان کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 غذای معروف سوئیسی که حتما باید امتحان کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید