هوش مصنوعی

استفاده بدون اجازه از چهره بازیگر زن از طریق هوش مصنوعی

در سال های اخیر بحث های زیادی درمورد استفاده از نسخه دیجیتالی افراد مشهور، بدون رضایت آن ها چه پس از مرگ و چه زمانی که هنوز زنده هستند، وجود داشته است. به عنوان مثال مدت ها پیش زلدا ویلیامز و رابین ویلیامز از اقدامات افرادی که در تلاش برای بازسازی صداها...

20 اسفند 1402

با سگ نگهبان سامسونگ آشنا شوید، عکس

ایسنا نوشت: ربات نو شرکت سامسونگ موسوم به بالی مانند یک سگ نگهبان در پی کاربر خود می رود و مانند یک دستیار صوتی شخصی سازی شده با او صحبت می نماید.

20 دی 1402

اولین تصویر تاریخ از یک سیاه چاله اصلاح شد، عکس

ایسنا نوشت: اولین تصویر از یک سیاه چاله که ابرسیاه چاله موجود در مرکز کهکشان مسیه 87 است، با یک الگوریتم تازه هوش مصنوعی اصلاح شد.

25 فروردین 1402

هوش مصنوعی از روی صدایتان می فهمد سرما خورده اید!

دیجیاتو نوشت: محققان در مطالعه ای توانسته اند با استفاده از هوش مصنوعی از پشت تلفن تشخیص دهند که چه کسانی سرما خورده اند.

22 فروردین 1402

8 فیلم علمی، تخیلی سرخوشانه که حال شما را خوب می نمایند

ژانر علمی-تخیلی با بدبینی، سیاهی و فلسفه پیوند خورده است. بیشتر آثار این ژانر درباره خطرات تکنولوژی، قیام هوش مصنوعی، هجوم موجودات فضایی یا نابودی دنیا هشدار می دهند و نگاه چندان مثبتی به آینده ندارند. با وجود این، فیلم سازانی هم بوده اند که مسیر کاملا...

13 فروردین 1402

مهم ترین رویدادهای امروز دنیای IT و تکنولوژی؛ از طرح هوش مصنوعی سامسونگ تا قطار فوق سریع چین

انتخاب هر شب اخبار و رویدادهای روز دنیای تکنولوژی و آی تی را گلچین کرده و به صورت خلاصه منتشر می کند.

10 دی 1401

در سفر با این اپلیکیشن ها مترجم خصوصی دارید!

اپلیکیشن های مترجم تقریبا نزدیک به یک دهه است که کار را برای همه راحت نموده اند. اگر تا به حال به کشورهای دیگر سفر نموده باشید و تسلط شما به زبان کشور مقصد کم باشد، بدون شک اولین راهی که برای خلاصی از ترجمه و انجام مکالمه راحت به ذهنتان رسیده استفاده از...

11 شهریور 1401

ردیابی سلامت صخره های مرجانی به وسیله هوش مصنوعی!

صخره های مرجانی راز های متعددی را در خود پنهان نموده اند که ثبت و مطالعه آن ها برای دانشمندان سخت است. کارشناسان برای معین سلامت صخره ها باید تجزیه و تحلیل های دقیقی بر اساس صدا های ضبط شده انجام دهند. زیرا صخره های مرجانی منظره ها صوتی پیچیده ای دارند.

17 تیر 1401

ضرورت تدوین سند راهبردی هوش مصنوعی

به گزارش خبرنگاران به نقل از پژوهشگاه فضای مجازی، در جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور که به ریاست محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور اعضا تشکیل شد، بر ضرورت تدوین سند راهبردی هوش مصنوعی تاکید شد.

5 اردیبهشت 1401

ربات های ال جی همیار افراد ناتوان می شوند

ال جی و Akin برای خانواده هایی که دارای معلولیت هستند، یاری های خانگی با هوش مصنوعی توسعه می دهند.

12 آذر 1400

بهترین بازی های 2020 نینتندو سوییچ

می توان سال 2020 را برای کنسول هیبریدی نینتندو از دو دیدگاه آنالیز کرد. از طرفی، مثل سال های گذشته، در 2020 روی نینتندو سوییچ شاهد تعدادی بازی عظیم ساخته خود نینتندو نبودیم. از طرف دیگر، نینتندو یک بازی برای سوییچ عرضه کرد که موفقیتش را می توان از تمام بازی...

16 بهمن 1399

تبدیل دست نوشته به فایل نوشتاری با گوگل لنز

تمام این ویژگی ها در سراسر دستگاه های اپل نظیر آیفون 11 و آیپد پرو، از طریق برنامک گوگل برای سیستم عامل اپل، و در دستگاه های اندرویدی از طریق برنامک گوگل لنز قابل دسترسی است.

18 تیر 1399

ساخت تجهیزات تشخیص پزشکی از راه دور با هوش مصنوعی

به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری،دیجیتال پسوند بسیاری از ابزارها شده و خود را به بسیاری از مفاهیم زندگی روزمره تبدیل و به وصله ای جدانشدنی از حیات روزمره بدل شده است.

17 شهریور 1398

توانایی هوشمند سازی سطوح اشیای مختلف با هایپرسورفیسز

ایسنا نوشت: یک دستگاه موسوم به هایپرسورفیسز(HyperSurfaces) توانایی هوشمند سازی سطوح اشیای مختلف را دارد و سازنده آن، این کار را از درب یک خودرو آغاز نموده است.

23 فروردین 1398

نقاشی کشیده شده توسط هوش مصنوعی با قیمت 432 هزار دلار فروخته شد

در حراجی کریستی اولین نقاشی کشیده شده توسط هوش مصنوعی تحت عنوان پرتره ادموند بلامی (Portrait of Edmond Belamy) با قیمت 432500 دلار به فروش رسید. این فروش اتفاق عجیبی برای این حراجی 252 ساله محسوب می گردد، زیرا نه تنها این اولین باری است که یک نقاشی کشیده شده توسط هوش مصنوعی...

16 اسفند 1397