افتتاح قطعه سوم راه آهن مرزی ایران و افغانستان در فصل پاییز

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، وزیر نیرو بر توسعه روابط مالی بین ایران و افغانستان تاکید نمود و گفت: پاییز سال جاری قطعه سوم راه آهن خواف-هرات افتتاح خواهد شد.

افتتاح قطعه سوم راه آهن مرزی ایران و افغانستان در فصل پاییز

به گزارش گروه مالی وبلاگ فیسبوکی ها، رضا اردکانیان در حاشیه ملاقات با محمد حنیف اتمر سرپرست وزارت خارجه جمهوری اسلامی افغانستان در محل وزارت نیرو اضافه نمود: اجرای این قطعه در راستای سرعت دریافت توسعه روابط مالی بین دو کشور خواهد بود.

وی ادامه داد: امروز گفت و گوهای بسیار سازنده ای در ارتباط با استفاده حداکثری برای توسعه روابط مالی در فرصت باقی مانده دولت دوازدهم با طرف افغانستانی صورت گرفت.

اردکانیان با اشاره به سفر یازده ماه پیش خود به افغانستان ادامه داد: ملاقاتی که در این سفر با رییس جمهوری اشرف غنی صورت گرفت، طرح های زیادی برای همکارهای مالی چه در بخش وزارت نیرو و چه سایر وزارتخانه های مالی و تولیدی ایران مطرح شد و امروز این امکان فراهم شد تا پس از استقرار دولت جدید این پروژه ها و محورها مجدد ارزیابی گردد.

وزیر نیرو گفـت: امروز نتایج خوبی حاصل شد و امید است با تاکیداتی که اتمر دارند، در آینده نزدیکی شاهد اثرات خوب سفر وی به تهران در جهت توسعه روابط مالی باشیم.

وی کوشش برای برگزاری دو نمایشگاه تخصصی برای عرضه ظرفیت های خدمات فنی و مهندسی ایران در کابل و هرات را از جمله توافق های امروز برشمرد و از برگزاری اجلاس ششم کمیسیون مشترک همکاری های مالی دو کشور در کابل خبرداد.

ادرکانیان ادامه داد: کوشش می گردد تا آن موقع سند جامع همکاری ها درازمدت دو کشور هم نهایی شده تا به امضا برسد و در چارچوب این سندپروژه های متعددی در زمینه انرژی چه انرژی ها با منشا تجدید ناپذیر وفسیلی و تجدیدپذیر تعریف شده است.

عضو هیات دولت به مطرح شدن 20 طرح در زمینه برق اشاره نمود و گفت: امید است این 20 پروژه هم هرچه زودتر به مرحله اجرا برسد.

وی خاطرنشان ساخت: ایران و افغانستان کارهای خوبی در عرصه آب و محیط زیست در قالب همکاری های آبی انجام خواهند داد.

اردکانیان یکی از این طرح ها را اجرای توافقات مربوط به معاهده هیرمند برشمرد و گفت: طرح های مشترک درحوضه هریرود نیز از سوی دو طرف پیگیری خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "افتتاح قطعه سوم راه آهن مرزی ایران و افغانستان در فصل پاییز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح قطعه سوم راه آهن مرزی ایران و افغانستان در فصل پاییز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید