صنایع دستی

جاذبه های گردشگری گیونگ سانگ بوک دو

گیونگ سانگ بوک دو شهر عبور و مرور بازارهای سنتی و جدیدترین مدها است. گیونگ سانگ بوک دو به علت حفظ بیشترین سنت های فرهنگی کره و فرهنگ های کنفوسیوسی مشهور شده است.

7 آبان 1402

هند کوچک یا کالیفرنیای ایران کجاست؟ ، اینجا فقط سه شب زمستان در سال دارد ، قنات های این منطقه دیدنی ثبت ملی می شوند

مدیر مرکز قنات های استان کرمان از فراهم شدن زمینه ثبت ملی قنوات شاخص شهرستان جیرفت اطلاع داد که به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.

8 اسفند 1401

شرایط زائران رضوی در یخبندان مشهد

خبرنگاران: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: با توجه به ضرورت میزبانی، خدمات رسانی به زائران با حداقل مصرف انرژی انجام می گردد.

27 دی 1401

میدان فانتین، یکی از معروف ترین میدان های باکو

میدان فانتین (Fountains Square) از نخستین مرکزی ترین میدان های باکو می باشد. این میدان در دل شهر باکو، در تقاطع خیابان های نگار رفیع بیگلی و احمد جواد در حومه صبائیل واقع است.

19 آذر 1401

14 بنا و بافت تاریخی سال جاری در زنجان بازسازی شد

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری وصنایع دستی استان زنجان گفت:بااقدامات انجام گرفته طی6ماه اول سال جاری 14بناوبافت تاریخی دراین استان بازسازی شده است.

28 مهر 1401

بازار قیصریه اصفهان ؛ تلفیق هنر و زندگی در محبوب ترین بازار اصفهان

نکات مثبتبازاری با ارزش فرهنگی و تاریخییک گالری سرپوشیده از هنر نقاشی و کاشی کاریقرار داشتن در قلب میدان نقش دنیا و دیدنی های اصفهانسرزنده بودن و رونق داشتن بازارتجربه خرید اجناس و خوراکی های سنتینکات منفیکهنه شدن بعضی از نقاشی های دیواری و نیازبه...

11 مرداد 1401

کاشی های امامزاده اسماعیل به سرقت نرفته است

معاون اداره کل میراث فرهنگی، #گردشگری و صنایع دستی استان #اصفهان درباره ابهامات مطرح شده پیرامون سرقت بخشی از کاشی های امامزاده اسماعیل، توضیحاتی را اعلام کرد.

12 خرداد 1401

سوغات شاخص چهارمحال و بختیاری

خبرنگاران/چهارمحال و بختیاری ایران دارای اقوام و درنتیجه فرهنگ های گوناگونی است که این موضوع نیز تنوع غذایی بالایی در این کشور به همراه داشته است هر استانی دارای نوع خاصی غذا، شیرینی، انوع آش، محصولات کشاورزی و... است که تجربه طعم آن ها برای گردشگران...

11 خرداد 1401

بلاهایی که کرونا بر سر گردشگری آورد، تاثیر کرونا در صنعت گردشگری و مهمان نوازی

به گزارش خبرنگاران (ایبنا) صنعت گردشگری و هتلداری بعد از نفت دومین صنعت پول ساز در سراسر جهان محسوب می شود به طوری که امروزه نقش گردشگری و تاثیر آن در اقتصاد و فرهنگ کشورها از اهمیت زیادی برخوردار است.

7 اسفند 1400

طی سه ماه نخست امسال، 46 دفتر مسافرتی در تهران پلمب شدند.

تنها در سه ماه نخست سال 95، فقط در تهران حدود 46 دفتر گردشگری متخلف پلمب شده اند.

4 بهمن 1400

تاکید بر تجمیع ظرفیت های فرابخشی برای توسعه گردشگری مذهبی

ایرنا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، تاکید بر تجمیع ظرفیت های فرابخشی برای توسعه گردشگری مذهبی صورت پذیرفت.

3 آذر 1400

ابلاغ نقشه محدوده عرصه، حریم و ضوابط حفاظتی و معماری 9 اثر به استاندار قم

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در چهار نامه به استاندار قم نقشه محدوده، عرصه، حریم و ضوابط حفاظتی و معماری 9 اثر فرهنگی تاریخی در این استان را ابلاغ کرد.

6 شهریور 1400

قاضی زاده هاشمی: حوزه گردشگری دقیقاً به فردی رسانه ای مثل مهندس ضرغامی احتیاج دارد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: گردشگری تبلیغات است و برای این حوزه دقیقا به یک فرد رسانه ای مثل مهندس ضرغامی احتیاج داریم.

5 شهریور 1400

چه سوغاتی می توان از شانگهای خرید؟

اگر به چین سفر نموده اید یا قصد سفر به این کشور را دارید، شهر شانگهای جایی است که حتما از آن تماشا خواهید کرد. به جای اینکه با تعداد زیادی چوب غذاخوری مقرون به صرفه و آهن رباهای تزئینی یخچال به اسم سوغاتی به خانه بازگردید، می توانید کالاهای با ارزش تری...

30 مرداد 1400

غار یخی چما؛غاری که قربانی می گیرد!

وقوع سومین حادثه مرگبار در غار یخی چما یک هشدار جدی برای توجه به امنیت گردشگری و اتخاذ تدابیری برای ساماندهی منطقه ها طبیعی کشور به تعداد می رود.

26 مرداد 1400

بهره برداری از مجموعه ها گردشگر طبیعی راهکار توسعه صنعت گردشگری در البرز

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، توریست و صنایع دستی استان البرز، فریدون محمد روز دوشنبه 11 مر داد ماه 1400 با اعلام این خبر، بیان نمود: افتتاح پارک محیط بان به همت مدیریت شهری به عنو ان اولین پارک طبیعی کشور، پارک استاندارد حیات وحش و اکو پارک...

20 مرداد 1400

هورامان تا سرانجام تیر ثبت جهانی می گردد

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان، دکتر علی اصغر مونسان روز سه شنبه 15 تیرماه 1400 در نشست آنالیز فرایند ثبت جهانی هورامان بیان نمود: ان شاءالله با کوشش های بیشتر بتوانیم تا انتها تیرماه خبر خوش ثبت جهانی هورامان...

10 مرداد 1400

برپایی نمایشگاه آثار سفالین 30 بانو در نگارخانه سیمرغ سمنان

رئیس انجمن سفال سمنان از برپایی نمایشگاه منتخب 30 بانوی هنرمند سفالگر سمنان در نگارخانه سیمرغ مجتمع فرهنگی هنری کومش سمنان اطلاع داد.

6 مرداد 1400

ابلاغ مراتب ثبت ملی 9 اثر طبیعی به استاندار زنجان

مراتب ثبت 9 اثر در لیست میراث طبیعی ملی از سوی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به استاندار زنجان ابلاغ شد.

29 تیر 1400

موزه طلا و جواهرات قیصریه ابراهیم کرمان افتتاح شد

ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، موزه طلا و جواهرات قیصریه ابراهیم کرمان افتتاح شد.

2 فروردین 1400
تعداد: (40)